МЕТОДИЧНА РОБОТА В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ ПРОВОДИТЬСЯ ЗГІДНО РІЧНОГО ПЛАНУ
Освітньо – виховний процес в закладі дошкільної освіти спрямований на виконання завдань Закону України “Про дошкільну освіту” та Базового компоненту дошкільної освіти.
Педколектив ЗДО працює над всебічним зрозвитком вихованців відповідно до їхніх потенційних можливостей, нахилів та уподобань, формуванням базису особистісної культури: самообслуговування, комунікації, пізнавальної мотивації, бажання і вміння вчитися.
Головним напрямком діяльності кожного педагога були і залишаються охорона та зміцнення здоров`я дітей через формування доступних знань і уявлень про здоровий спосіб життя, про основи безпеки життєдіяльності.
Науковий рівень методичної роботи
Зміст методичної роботи в закладі дошкільної освіти будується на основі державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, програм, новинок психоголо-педагогічної літератури, інструктивно-методичних матеріалів з проблем організації методичної роботи, інформації про перспективний педагогічний досвід
Велика увага приділяється спрямуванню зусиль педагогічного колективу на реалізацію сучасного гуманно-особистісного підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці питання обговорюються на педагогічних радах, під час індивідуальних і групових консультацій, на їх основі здійснюється корекція педагогічного стилю роботи вихователів. Відповідна увага приділяється психологічному аспекту реалізації гуманістичного підходу до розвитку вихованців . Що відображається у тематиці запланованих методичних заходів на навчальний рік: педагогічних радах, проблемних семінарах, методичних об’єднаннях , консультаціях , колективних переглядах .
Навчально-методична база та ефективність її використання під час освітнього процессу.
Адміністрацією та педагогічним колективом ЗДО створені належні умови для всебічного повноцінного розвитку, комфортного перебування дітей в дошкільному закладі.
Оформлення групових приміщень, кабінетів, музично-спортивної зали є педагогічно доцільним, відповідає естетичним та педагогічним вимогам.Змістовим та естетичним є оформлення групових приміщень, спальних кімнат, роздягалень кожної вікової групи.
Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати простір, почуватися володарями ігор та іграшок, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, національні, куточки чергових, тощо. Тематичні куточки оформлено й наповнено матеріалами, посібниками та іграшками так, щоб підказати дітям вид діяльності та способи дій, а у відповідних ігрових зонах – сюжет гри та способів його реалізації. При цьому враховано вимоги відповідності предметно-розвивального середовища віковим особливостям вихованців, що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити розвивально-пізнавальний процес диференційованим. Облаштування простору кожної групової кімнати дає можливість вихованцям діяти як невеличкими підгрупами, так й індивідуально.
У кожній віковій групі обладнано методичні шафи, де накопичено і систематизовано весь дидактичний, наочний матеріал для організації пізнавально-розвивальної діяльності з дітьми відповідного дошкільного віку.
Методичний кабінет – це центр методичної роботи з педагогічними кадрами нашого закладу дошкільної освіти
Методична робота в закладі дошкільної освіти – комплексний і творчий процес, що забезпечує практичне навчання педагогів різноманітним методам і прийомам роботи з дітьми. Осередком здійснення пізнавально-розвивальної діяльності та роботи з педагогічними кадрами в дошкільному закладі є методичний кабінет.
Головною метою діяльності методичного кабінету є навчально-методичне забезпечення педагогічного процесу в нашому закладі, упровадження в навчально-виховний процес найкращого педагогічного досвіду, інноваційних технологій, методичних та психологічних досягнень у галузі освіти, надання компетентної допомоги в удосконаленні фахової освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників. До послуг педагогів інформаційні стенди, тематичні папки з різних розділів програми, зразки дидактичних посібників, упорядкована картотека літератури, статей, - усе це допомагає вихователеві оптимізувати процес навчання. Вивчення передового педагогічного досвіду, семінари, круглі столи, педради, колективний перегляд занять, виставка
Матеріали, зібрані в методичному кабінеті, систематизовані та розташовані для зручного використання, що відображено у каталозі методичного кабінету. Окремими розділами виділено нормативні документи, документація вихователя-методиста; матеріали атестації працівників; співпраця зі школою, родиною, матеріали перспективного педагогічного досвіду.
Для реалізації одної з основних функцій роботи методичного кабінету – забезпечення комплексного творчого процесу, під час якого здійснюється практичне навчання педагогічних працівників, оволодіння ними ефективними формами і методами роботи з дітьми, створено каталоги: дитячої художньої літератури, методичної літератури, дидактичних ігор, періодичних видань, книгу обліку іграшок та посібників, книгу отримання та видачі посібників, окремо створено картотеку демонстраційних картин.
У методичному кабінеті зібрано матеріали з досвіду роботи вихователів, музичного керівника, інструктора з фізкультури. Це інформації, доповіді, підготовлені вихователями для виступів на педрадах, зразки планування, проведення тематичних днів тижня, методичні рекомендації, матеріали діагностичного обстеження рівнів засвоєння дітьми програми для здійснення індивідуально та диференційованого підходу до кожного вихованця, конспекти занять, сценарії свят, кращі дитячі роботи.У методичному кабінеті регулярно організуються тематичні виставки ,матеріали яких ефективно використовуються педагогами під час навчально-виховного процесу.
Різноманітність форм, зміст та дієвість методичної роботи
Методична робота в закладі дошкільної освіти відповідає структурі методичної роботи з педагогічними кадрами. В роботі з пед.колективом впроваджуються масові (педради, семінари, методоб’єднання), групові (семінари-практикуми,проблемні семінари, творчі групи) та індивідуальні (самоосвіта, курсова перепідготовка) форми методичної роботи.
В ЗДО створені належні умови для підвищення професійного рівня та формування інноваційної компетентності педагогів. Адміністрація закладу дошкільної освіти здійснює планування на п’ять років курсової перепідготовки педагогів. Практикуються звіти вихователів про проходження курсової перепідготовки на методгодинах.Належна увага приділяється роботі з молодими вихователями. За кожним з молодих вихователів закріплено досвідченого педагога-наставника.
Постійно використовуються традиційні інтерактивні форми методичної роботи, особливо під час проведення педагогічних рад, загальних та групових батьківський зборів: круглий стіл, методичні посиденьки, прес-конференції, диспути, дискусії, «мозковий штурм». Однією з масових форм методичної роботи в закладі є організація виставок, як тимчасових так і постійно діючих. Це виставки дитячої творчості, спільних робіт дітей з батьками, виставки творчих робіт працівників закладу.Організація методичної роботи з педагогічними кадрами носить діагностично-прогностичний характер, базується на глибокому аналізі роботи при проведенні навчально-виховного процесу. Діагностування педагогів проводиться систематично за допомогою анкет та діагностичних карт. Цьому питанню постійно приділяється велика увага, що дозволяє вчасно коректувати і надавати методичну допомогу у розв’язанні проблемних завдань і визначенні її формі
Інноваційна діяльність педагогів КЗ
« Кегичівський ЗДО №1»
З метою підвищення якості освітнього процесу у 2024/2025 навчальному році в ЗДО використовуються інноваційні педагогічні технології, а саме:
Назва групи (вікова група) П.І.П. педагога | Інноваційна технологія | Автор(и) технології | ||
І молодша група «Колобок» Удовиченко Г.І. | Методика раннього розвитку здібностей дітей. | М.Монтессорі | ||
І молодша група «Сонечко» Забажан Л.М. | Методика використання казки для розвитку мовлення у ранньому віці. Методика «Будинок вільної дитини». | Л.Фесюкова М.Монтессорі | ||
Старша група "Дзвіночки" Степаненко А.М. Кацай І.А. | Розвиток творчої уяви дітей. Методика навчання дітей розповідан- ню за схемами. | Л.Фесюкова О.Білан К.Крутій | ||
2 молодша група "Віночок" Устименко Ю.Ю. Берестовська Л.М. | Методика навчання дітей розповідан- ню за схемами. Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання. | О.Білан К.Крутій Л.Шульга | ||
Старша група "Барвінок" Новікова Т.Л. Мойса В.М. | Художнє слово і дитяче мовлення. Методика використання карт розумових дій та коректурних таблиць. | Н.Гавриш Н.Гавриш | ||